Fragment "Satin Doll", dwie następujące po sobie progresje II-V.
Pierwszy takt - znajdziemy tu podstawowe dźwięki akordu Dm7 (tercję, septymę i kwintę), a także kwartę (G) i nonę (E). Drugi takt zaczyna się od diatonicznego "opisania" tercji akordu G7, czyli sekundy małej powyżej tercji (C), sekundy wielkiej poniżej (A) i tercji (B). Następne trzy nuty to figura melodyczna, tym razem chromatyczna, która prowadzi do dźwięku G, czyli tercji akordu Em7 w trzecim takcie. Warto przyjrzeć się temu taktowi, bo mamy tu dwa arpeggia akordu G, czyli substytutu Em7. Pierwsze to zwykły trójdźwięk durowy, drugie zaczyna się od septymy wielkiej (nona w Em7), co daje nam akord Gmaj7. To klasyczny przykład wykorzystania substytutów i rozłożonych akordów.
[ MUSIC STUFF ] [ BANNERY ] [ PARTNERZY ] [ METRONOM ] [ STRONY GITAROWE ]