Końcowe takty chorusu "Ornithology": progresja III-VI-II-V-I, a następnie II-V-I. Pierwsze dwa takty frazy są ciekawym przykładem wykorzystania "szkolnego" pasażu tercjowego, zbudowanego z dźwięków gamy G-dur. Pasaż brzmi konsonansowo na tle skalowłaściwych akordów Bm7, Am7, D7, a na tle E7 wprowadza jedną alterację, kwintę zkwiększoną (nuta C). Pasaż jest logicznym elementem frazy, służy zbudowaniu napięcia, które ma swoją kulminację w trzecim takcie i rozwiązanie w czwartym. Fraza jest niemal w całości diatoniczna, oprócz "blue notes" w czwartym takcie (pierwsza i piąta nuta) uzyskiwanych poprzez glissando z tercji małej na wielką. Ostatni takt to przykład artykulacji, która również ma bluesowy rodowód, ale często stosowana jest przez gitarzystów jazzowych: po dźwięku G zagranym na drugiej strunie pojawia się również nuta G, lecz zagrana na trzeciej strunie i poprzedzona glissandem.
[ MUSIC STUFF ] [ BANNERY ] [ PARTNERZY ] [ METRONOM ] [ STRONY GITAROWE ]